Hier staan en gaan wij voor:
WonenBreburg zorgt voor huisvesting in de woningmarktgebieden Breda en Tilburg. Wij bieden op korte en lange termijn zekerheid in wonen. Maatwerk en tevreden klanten, daar gaat het ons om. Wij bieden woningen en diensten waar de klant behoefte aan heeft. Soms ook maatschappelijk vastgoed. Een sterke vastgoedportefeuille met een hoogwaardige energetische kwaliteit vormt de basis van ons bestaan. We besteden bijzondere aandacht aan het huisvesten van mensen die dat moeilijker op eigen kracht redden (door een laag inkomen, dak- en thuislozen, een maatschappelijke, fysieke of verstandelijke beperking).
Daarnaast hebben we speciale aandacht voor onze studenten en senioren. Wij maken ons in de buurten en wijken waar onze woningen liggen sterk voor deze wijken en voor de sociale ontwikkeling van de bewoners.
Wat is de doelstelling:
Onze doelstelling bevat voor een deel de identiteit van onze organisatie. Met onze medewerkers dragen wij deze identiteit uit. Vijf kernwaarden zijn voor WonenBreburg heel belangrijk:
Betrokken
WonenBreburg richt zich naar de maatschappelijke opgaven die aan woningcorporaties zijn gesteld. Wij hebben primair aandacht voor de mensen die moeilijk of helemaal niet in hun huisvesting kunnen voorzien. We willen lokaal maatschappelijke vraagstukken oplossen; het woon- en leefklimaat optimaliseren. Bij onze medewerkers wordt op alle niveaus deskundigheid, het nemen van verantwoordelijkheid en het oplossen van problemen gestimuleerd. Zij voelen zich verantwoordelijk voor het resultaat van hun handelen, ze zijn betrokken. Ze werken met hart en ziel en zijn zich bewust van het maatschappelijke karakter van onze organisatie. Dat uit zich in passie voor het werk.
Betrouwbaar
WonenBreburg is eerlijk en duidelijk in haar handelen. Wij treden onze belanghebbenden open tegemoet. Wij willen transparant, toegankelijk en consistent zijn. Onze medewerkers komen gemaakte afspraken na en aanvaarden de consequenties daarvan. Zij communiceren duidelijk, eerlijk en helder.
Klantgericht
WonenBreburg heeft via regelmatig klantonderzoek een helder zicht op de wensen van de klant. Hiermee willen we bereiken dat we flexibel kunnen inspelen op hun wensen en vragen. Onze medewerkers zijn servicegericht. Zij onderzoeken in hun dagelijkse werk actief de wensen en behoeften van de klant. Ze laten zien dat vanuit dat perspectief wordt gedacht en gehandeld.
Ondernemend
WonenBreburg heeft lef. Lef om creatief, zelfbewust en flexibel de ruimte te zoeken en te claimen. Ruimte die nodig is om die dingen te doen waar de samenleving om vraagt. Onze medewerkers tonen initiatief, signaleren kansen en zetten deze om in acties die bijdragen aan betere resultaten van de organisatie. Ze slaan nieuwe wegen in en durven risico’s te nemen.
Samenwerkend
WonenBreburg staat open voor samenwerking. Als we met samenwerking onze doelstellingen beter, sneller of efficiënter kunnen bereiken, werken we samen. Onze medewerkers zoeken actief samenwerking die is gericht op gemeenschappelijke doelen. Zij staan open voor meningen en ervaringen van anderen en voelen zich verantwoordelijk voor het gezamenlijke resultaat. Ze kunnen goed reageren op verschillende omstandigheden.
Wat is de doelgroep van WonenBreburg:
We besteden bijzondere aandacht aan het huisvesten van mensen die dat moeilijker op eigen kracht redden (door een laag inkomen, dak - en thuislozen, een maatschappelijke, fysieke of verstandelijke beperking).
Daarnaast hebben we speciale aandacht voor onze studenten en senioren.
Wij maken ons in de buurten en wijken waar onze woningen liggen sterk voor deze wijken en voor de sociale ontwikkeling van onze bewoners.
Wat voor soort hulp biedt WonenBreburg:
WonenBreburg zorgt voor huisvesting in de woningmarktgebieden Breda en Tilburg. Wij bieden op korte en lange termijn zekerheid in wonen. Maatwerk en tevreden klanten, daar gaat het ons om. Wij bieden woningen en diensten waar de klant behoefte aan heeft. Soms ook maatschappelijk vastgoed. Een sterke vastgoedportefeuille met een hoogwaardige energetische kwaliteit vormt de basis van ons bestaan. We besteden bijzondere aandacht aan het huisvesten van mensen die dat moeilijker op eigen kracht redden (door een laag inkomen, dak- en thuislozen, een maatschappelijke, fysieke of verstandelijke beperking). Daarnaast hebben we speciale aandacht voor onze studenten en senioren. Wij maken ons in de buurten en wijken waar onze woningen liggen sterk voor deze wijken en voor de sociale ontwikkeling van de bewoners.
Wat zijn de beperkingen van WonenBreburg:
De beperkingen van WonenBreburg zijn, dat ze te kort aan huizen hebben en te dure woningen hebben.
Met een bepaald inkomen kun je in een bepaalde catogorie huizen huren.
Ook zijn er erg lange wachtlijsten bij WonenBreburg en moet je een aantal jaar ingeschreven staan voor een woning.
Je mag aan een huurwoning niks veranderen mits je toestemming vraagt bij de gemeente.
Met welke instellingen werkt WonenBreburg samen:
WonenBreburg werkt samen met Futura, Kences, Symfonie, Stichting de Wever, Woonloket en Woning in Zicht (WiZ). Onder de links vindt u informatie over deze organisaties.
Futura; een samenwerkingsverband van 7 grote(re) en ondernemende Brabantse woningcorporaties
Kences; samenwerking met studentenhuisvestingsorganisaties in verschillende steden
Symfonie; samenwerking met Tilburgse collega-corporatie TIWOS en maatschappelijke instellingen
Stichting de Wever; samenwerkingscontract ter optimalisering van de service op het terrein van wonen en zorg
Woonloket Breda; samenwerking van Bredase corporaties met betrekking tot woonruimteverdeling
Woning in Zicht; samenwerkingsverband van Tilburgse woningcorporaties en de gemeente
Wat is de functie van de samenwerking met andere organisaties:
WonenBreburg staat altijd open voor samenwerking als we daarmee doelen sneller of efficiënter kunnen bereiken. Die bereidheid beperkt zich niet tot onze eigen doelstellingen, maar ook die van onze samenwerkingspartners. Vooral die op het vlak van wonen, zorg en welzijn, waar een grote behoefte bestaat aan passende huisvesting.